fredag 26 september 2008

26 september - Skakig som...

Idag hade jag fyra lektioner.

0800 SO - Det var faktiskt inte så mycket so. Vi fyllde i ömdömesblanketter eller "mini-betyg" som jag har bestämt mig för att kalla det. Det är allatid så jäkla svårt att fylla i dem.

0900 NO - God! Det är väldigt svårt att fokusera när man är trött.

1000 Engelska - Jag höll på att dö av nervositet. Det värsta som finns är muntliga redovisnigar.

1110 Franska - Prov. Min dialog hade jättekonstiga utfyllnader. T ex:

L: Oh, regarde. Un elephant volante!!
A: Quoi? Mais C'EST un elephant volante! Et il est rose!
L: Rose et bleu! C'est un elephant rayeé!
A: Mais, regarde! C'est cent verts!
L: Et ils porteent une soucoupe volante!

Översättning:
L: Åh, titta. En flygande elefant!
A:Va? Men... det ÄR en flygande elefant. Och den är rosa.
L.Rosa och blå! Det är en randig elefant!!
A: Men kolla! Det är hundra maskar.
L: Och de bär på ett flygande tefat!!

Förresten kanske jag ska få min mormors gamla Mac. Fett nice!

Inga kommentarer: